۹

چگونه با استفاده از این 10 راه ساده استرس امتحان خود را کاهش دهید (ترجمه)

سلام، با توجه به نزدیک شدن به آزمون سراسری و افزایش استرس دانش آموزان لازم دانستم تا این مقاله را ترجمه کنم امیدوارم برای کاهش استرس شما مفید باشد

رفرنس مقاله سایت examtime

لینک اصلی مقاله کلیک کنید

هر دانش آموزی که خواهان رسیدن به مدارج بالا و عالی تحصیلی است استرس امتحان را تجربه خواهد کرد این یک قسمت جدا نشدنی زندگی یک دانش آموز است که میتواند یک مورد سخت به شمار اید! به خاطر سپارید که استرس برای دلایلی وجود دارد و شما میتوانید اجازه دهید که استرس شمارا به زمین بکوبد یا آن را در راستای بهبود عملکرد خود به کار بگیرید

برای مبارزه با استرس امتحان ابتدا نیاز دارید دلایلی که باعث استرس شما هستند را بشناسید بعد میتوانید روش هایی را برای کاهش فشار احساسات ناشی از استرس خود را بسازید محققان چندین عامل رایج برای استرس را کشف کردند

  • انگیزه سطح پایین
  • عدم قدرت در برنامه ریزی
  • انتظار بالای دیگران از فرد
  • رقابت با دیگران
فرق بین دانش آموزانی که اجازه میدهند استرس آن هارا شکست دهد با کسانی که از استرس برای به جلو راندن خود بهره میبرند این است که آنها دیوار استرس را از بین میبرند! دانش آموزان خوب راهبردی را انتخاب میکنند که از پس استرس بر بیایند نه اینکه اجازه دهند امواج استرس آن هارا غرق کند
در ذیل راه هایی مشخص شده که شما میتوانید آنهارا کنار احساسات منفی بگذارید و روی اهداف یادگیری خود تمرکز کنید اگر شما هم هنگام خواندن این متن خیال پردازی میکنید پس لازم است به این راهنما قبل از امتحان خود نگاهی بندازید
  • به موسیقی کلاسیک گوش بدهید
گوش دادن به موسیقی میتواند احساسات مثبت و محیط سازنده ای برای شما بیافریند و شمارا برای مطالعه بیشتر و موثیر تشویق کند موسیقی کلاسیک بهترین نوع موسیقی است که میتوانید انرژی مغز را بهینه سازی بکند صدای زمینه محیط هم میتواند همین کار را بکند پس spotify {یک درگاه و سبک پخش موسیقی} را چک کنید تا چیزی را که میخواهید به راحتی بیابید
  • کمی قدم بزنید
بسیاری از دانش آموزان احساس میکنند که باید تمام وقت خود را قبل از امتحان با کتاب های باز و خودکار های خود در حال کار صرف بکنند در حالی که تحقیقات نشان داده ورزش هایی مثل راه رفتن میتواند قدرت حافظه و قدرت مغز شمارا بهینه سازی کند
تصویر ذیل نتایج مطالعه Dr.chuck hillman در دانشگاه ایلینویز آمریکا را نشان میدهد کاملا و آشکارا شما میتوانید تاثیر ورزش را در مغز ببینید تصور کنید چقدر میتوانید نتیجه امتحان خود را بهبود ببخشید
Taking Study Breaks
  • برای خود برنامه ریزی درسی منظم و ثابت و روالی داشته باشید
این مورد شاید برای شما سورپرایز نباشد اما چیزی که تعجب آور است این است شما میتوانید بسیار کارا تر و سازنده تر  و با انگیزه تر مطالعه کنید با یادگیری روش های پردازش برنامه ریزی! اگر شما از برنامه ریزی استفاده میکنید تقویم gonconqr بسیار میتواند به شما برای رسیدن به اهداف خودتان روز به روز کمک کند برای دریافت آن اینجا کلیک کنید
  • مورد 4 به دلیل عدم تطابق فرهنگی حذف شد
  • سعی کنید به اندازه کافی بخوابید
برای اکثریت مردم این چیز بی اهمیتی است مخصوصا در بیشتر دانشگاهیان! شاید مزایای یک خواب خوب شبانگاهی هیچگاه شناخته نشده مهم ترین آن این است که خواب میتواند دانسته های تازه ای را در حافظه بلند مدت شما شبیه سازی کند بنابراین شما میتوانید آن اطلاعات را روز امتحان بازیابی بکنید یا دوباره فراخوانید هرکسی میتواند با خواب شبانه خوب تمرکز خودش را بهبود بخشد{ بعد از خواب مغز میتواند اطلاعات فراگرفته شده را به حافظه بلند انتقال دهد و اطلاعات را طبقه بندی و دسترسی به آن هارا ساده تر کند برای همین هست که مطالبی را که میخوانید به یاد نمی آورید اما برخی اوقات بعد از خواب به یاد می آورید. مترجم)
  • از نرم افزار های موبایل استفاده کنید
برخی از نرم افزار های موبایل برای بهبود کیفیت زندگی شما ساخته شده اند اگر میخواهید شخص سازمان یافته تری بشوید،از لحاظ ذهنی رشد بکنید یا روی مهارت های زبان انگلیسی خود کار بکنید آپ های مختلفی برای این کار هستند ما چند نرم افزار آندروید و آی او اس { سیستم عامل اپل} را برای شما معرفی میکنیم ،پس شما مهم نیست کجا هستید میتوانید بهترین استفاده را از زمان خود بکنید دانلود این نرم افزار ها به شما بیش از 2 میلیون منبع یادگیری از تمام دنیا خواهد داد نرم افزار هارا میتوانید راحت دانلود کنید
ExamTime Mobile App - iOS   ExamTime Mobile App - Android
  • به مغز خود فضای خالی بدهید
مراقبه یکی از موثر ترین راه هایی هست که میتوانید به خود استراحت بدهید و استرس خود را از دیدگاه های مختلف ببینید، تمرین مراقبه یکی از راه های دیگر برای افزایش تمرکز هست در حالی که هم از لحاظ ذهنی و هم از لحاظ جسمی به شما برای کاهش استرس امتحان کمک میکند
  • شکلات سیاه بخورید
باور کنید یا نکنید این موضوع 100%حقیقت دارد خوردن شکلات سیاهِِ 70%، با هورمون های استرس زای شما میجنگد و تاثیر آساینده ای بر تمام بدن شما میگذارد شکلات اندروفین زیادی را در بدن شما ترشح میکند که یک جنگنده با استرس طبیعی هستند
  • اجازه دهید هرچیزی درون خود دارید خارج شود
گاهی شما فقط نیاز دارید با کسی صحبت بکنید یا گاهی نیاز دارید فریاد بزنید تا ریه های شما خالی شود و احساسات خود را تخلیه بکنید ! حرف زدن با افراد خانواده یا دوستان میتواند یکی از راه های کاهش استرس امتحان باشد
  • از حواس پرتی رها شوید
با شما شرط میبندم که نمیدانید چند بار فیسبوک،اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگری را چک میکنید! وقتی شما همه آن هارا در کنار هم میگذارید حجمه پیام های آن، وقت شمارا هدر میدهد شاید بیرون انداختن آن ها از زندگی شما سخت باشد اما به اهداف خود فکر کنید و روی انها تاکید ورزید

مترجم:حسن گلی انسان شناس و مربی تحصیلی

نظرات (۹)

  1. سلام اقای گلی
    میشه یه پادکست درمورد امتحانات خرداد و نحوه برنامه ریزی واسه ماکه سال4 هستیم بدین؟
    واقعا به کمکتون نیازدارم
    • پاسخ:

      به زودی حتما
  2. سلام.اقای گلی ایامیشه ترم اول دانشکاه ازاد رو بعدازثبت نام و واریز کل هزینه تماما غیبت کرد و حذف شد وترم بعددوباره انتخاب رشته کرد یااینکه اجازه نمیدن ترم دوم انتخاب رشته کنم؟
    • پاسخ:

      سلام انتخاب رشته دوباره؟ نه همچین چیزی امکان نداره
    • پاسخ:

      لطفا مراجعه کنید به آموزش دانشکده
  3. سلام آقای گلی
    توکانالتون چندهفته پیش گفتین فایل صوتی راجع به جمع بندی میزارین.
    میخواستم بپرسم دیگه نمیزارین؟
    • پاسخ:

      سلام حتما میگذاریم فعلا که موعد جمع بندی نرسیده
  4. سلام آقای گلی 
    شما گفتین هنوز موعد جمع بندی نرسیده 
    درحالیکه هرسه موسسه واسه آزمون های آزمایشی به خصوص سنجش جمع بندیه.
    بنظرتون هنوز موعد جمع بندی نیست؟
    • پاسخ:

      سلام از نظر من نرسیده
  5. یعنی ازنظر شما کسایی که تموم کردن دروس رو جمع بندی نکنن؟(اکثریت داوطلبان آزمون های ازمایشی شرکت میکنند وطبق برنامه پیش میروند)
    شما میگین جمع بندی نکنن پس چیکارکنن؟
    • پاسخ:

      سلام اگر دروس رو تموم کردن شروع کنن نه اینکه درسارو تموم نکرده به این زودی شروع کنن
    • پاسخ:

      سلام این نقاشی سبک اکسپرسیونیسم هستش که روحیات و خاصیت های درونی انسان رو به نمایش میگذاره
      اسم نقاشی : جیغ
      اثرِ: ادوارد مونک
  6. سلام
    من جای استرس فقط میخابم
    ی راهی بگین داره بدبختم میکنه
    دو ماهه میخام فیزیوتراپی بیارم :\ نمیشه مگه نه؟؟
    • پاسخ:

      سلام اگر باور غیر ممکن بودنشو بزاری کنار میشه
  7. سلام . وقتی تا کنکور نمونده.
    من با پایه ی ضعیفم چظور کنار بیام؟توی تجربی زدن شیمی صفر خیلی بده. راه حل لظفا؟
    با دور دنیا میشه تخصصی باین پایه رسوند ب 30؟
    وقت هست واسه تحول ناگهانی؟ معجزه میشه؟ فکنم انتظار بیجاییه فیزیوتراپی وبینایی سنجی وپزشکی :(
    اقای گلی داغونم این خواب زیاد منو بدبختم کرده
    اول ک شرو کردم فقط میخوندم تست نزدم چوبشو خوردم ودارم میخورم
    اولا12ساعت الان 5ساعت ب زور
    انگیزم صفر
    نمیخام شرمنده مادرم شم امیدش فقط منم
    چکارکنم؟ :( موندم مث چی تو گل
    • پاسخ:

      سلام
      شما توی شیمی کتاب آبی کانون رو بخونید
      بله واقعا میشه معجزه کرد
      سعی کن رو تستای سراسری تمرکز کنی

      راستی حتما کارگاه باکس بندی کنکور تو مدرسه شاهدو گوش کن تو سایت هست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
<

تصویر ثابت