۱۴ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

دانلود فایل صوتی رایگان،میزان انگیزه خود را به بالاترین میزان ممکن برسانید

امروز میخواهیم با بررسی یک تکنیک روان شناسی فوق العاده دیگر میزان انگیزه خود را به بالاترین سطح ممکن برسانیم،فایل قبلی ایجاد انگیزش در یک هفته بیش از ۱۰۰۰ بار دانلود شد و این نشان میدهد که دانش آموزان من از این سری فایل ها استقبال خوبی خواهند کرد،پس امروز با هم سری دوم تکنیک های ایجاد انگیزش را با هم خواهیم داشت

تکنیک های ایجاد انگیزش در دانش آموزان حاصل علم روان شناسی عملی روز است،علمی ثابت شده که قوانین آن همیشه جواب میدهد،این تکنیک ها را به کار بگیرید تا مداوم و بدون توقف مطالعه کنید، امروز میخواهیم راجب یک موضوع بسیار مهم با عنوان هدف گذاری احساسی فکر صحبت بکنیم،اصلا تا حالا فکر کردید برای چه دارید درس میخوانید؟مگر یک فایل اینترنتی که قرار است در سایت سازمان سنجش درصد های شمارا نشان بدهد یا یک پاره کاغذ با عنوان کارت دانشجویی ارزشی دارد؟ اصلا آن اعدادی که تراز شمارا نشان میدهد مگر چیزی جز از چند عدد هستند؟ شما برای احساس خوب درس میخوانید،در واقع هدفگذاری اشتباه بسیاری از اوقات انگیزه شمارا برای درس خواندن از بین میبرد

در بخش دوم راجب شرطی سازی برای درس خواندن صحبت خواهیم کرد،شما چگونه میتوانید همیشه به صورت خودکار و اتوماتیک با احساسات عالی مطالعه کنید؟ نه مطالعه از سر اجبار، بلکه مطالعه ای که خودتان بخواهید،من دانش آموزانی دیده ام که در بدترین شرایط روحی روانی و جسمی مطالعه میکردند،همه آن ها از این تکنیک بخصوص استفاده کردند،سعی میکنیم احساسات خوب در مطالعه را مرتبط سازیم با درس خواندن، و از درس نخواندن فرار کنیم!

شمارا به شنیدن این فایل صوتی فوق العاده دعوت میکنم تا انگیزه خود را به بالاترین سطح ممکن برسانید،لطفا حتما در قسمت کامنت ها تجربیات و نظرات خودتون رو راجب انگیزش برای مطالعه بنویسید

برای دانلود فایل صوتی کافیست اینجا کلیک کنید

استاد گلی مشاور مدعو مدارس و آموزشگاه های تهران و شهرستان ها،برای هماهنگی جهت دعوت به سخنرانی در مجموعه شما با تلفن دفتر از ساعت ۱۸ تا ۲۲ تماس بگیرید

۰۲۱۶۶۵۹۷۱۵۴

۷

چگونه بین درس خواندن استراحت کنیم؟


نویسنده مقاله: استاد گلی،انسان شناس و مشاور و مربی تحصیلی
اگر شما هم نمیدانید در طول روز چقدر درس بخوانید و چقدر استراحت کنید مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد میکنیم
معمولا دانش آموزان فکر میکنند هرچقدر ساعت های متمادی و بدون وقفه مطالعه کنند سخت کوشی بیشتری داشته اند و موفقیت های بیشتری هم نصیب آن ها میشود،اما این تفکر صحیحی نیست ما برای بازیابی انرژی خود و ریکاوری نیاز به استراحت داریم،اگر ساعات متمادی بدون استراحت هر کاری را انجام بدهیم ذهن ما از انجام آن کار خسته میشود و دیگر در انجام آن کار کیفیت لازم را ندارد،به طور مثال اگر شما ۱۲۰ دقیقه بدون وقفه مطالعه کنید پس از گذشت مثلا یک ساعت انرژی و تمرکز شما کم کم کاهش پیدا کرده و به موازات آن کیفیت انجام آن کار نیز پایین می آید،پس به این نتیجه میرسیم که ذهن در فواصل بلند مدت روی یک کار یا یک موضوع مخصوصا مطالعه نمیتواند تمرکز کند و ما باید به آن استراحت بدهیم،حتی کارخانجات نیز گاهی ماشین های تولیدی خود را برای ساعاتی خاموش میکنند،اگر ذهن خود را برای مدتی خاموش کنید پس از روشن کردن دوباره آن انرژی و کیفیت بالایی برای انجام کارها دارید،اما سوال اصلی اینجا مطرح میشود که
بعد از چقدر درس خواندن و چگونه استراحت کنم؟
معمولا نمیتوان ساعت مشخصی را در نظر گرفت و گفت که شما آنقدر درس بخوانید و آنقدر هم استراحت کنید اما ذهن انسان ها شباهت های فوق العاده ای به هم دارد،علم روان شناسی امروز به ما گوشزد میکند که پس از یک ساعت یا هفتاد دقیقه مطالعه باید به ذهن یک استراحت کوتاه مدت برای ادامه مطالعه بدهیم،تحقیقات علمی نشان میدهد ذهن بیشتر از این تعداد نمیتواند روی یک موضوعی متمرکز شود،البته استثنا هم پیدا میشود ممکن است کسی بیشتر از این ها با علاقه روی یک کار تمرکز کند اما یک استراحت کوتاه و سریع ما بین انجام کاری مثل مطالعه برای شما معجزه میکند،پس نتیجه گیری میکنیم که شما میتوانید با یک ساعت الی هفتاد دقیقه مطالعه یک ربع استراحت کنید البته بعد چندین یک ساعت یا هفتاد دقیقه چندین یک ربع استراحت کنید
استراحتمان چگونه باشد؟
بسیاری از دانش آموزان ما بین فواصل مطالعه استراحت میکنند اما با بازگشت سر کتاب باز هم احساس خستگی میکنند،اشکال کار در چگونه استراحت کردن این دانش آموزان است باید در استراحت خود یک نکته مهم را رعایت کنید که آن هارا در ذیل با هم بررسی میکنیم
 استراحت کنید!فقط استراحت
استراحت کردن یعنی به حداقل رساندن استفاده از ذهن و جسم،بازی با گوشی موبایل یا تلویزیون دیدن یا خوردن استراحت محسوب نمیشود چون باز هم از شما انرژی میگیرد باید شما به صورت کامل استراحت کنید،بهترین شیوه استراحت استفاده از ریلکسیشن است که در اینجا مفصل راجبش توضیح دادم پیشنهاد میکنم آموزش ریلکسیشن را از زبان من بشنوید
بعد از استراحت چکار کنیم بازگشتمان سخت نشود؟
شاید برای شما هم پیش آمده بسیاری از اوقات مطالعه کرده اید و زمان استراحت شما فرا رسیده،پس از مدتی استراحت بیرون از محیط مطالعه دیگر توان وارد شدن به محیط را ندارید،آنقدر دست دست میکنید که میبینید یک ساعت هست در حال استراحت هستید،کار درستی نیست و باید برای آن یک راه حل پیدا کنیم،راه حل صحیح استراحت در همان محیط مطالعه است،در واقع اگر از محیط مطالعه فاصله بگیرید بازگشت شما به درس خواندن سخت میشود،اما اگر در همانجا که درس میخوانید استراحت کنید راحت تر میتوانید به درس خواندن بازگردید
میتوانم یک روز یا چند روز استراحت کنم؟
این سوال رایجی است که بسیاری از داوطلبان دارند،شما پس از یک پروسه مطالعه طولانی میتوانید چند روز متوالی استراحت کنید که آن را هم باید با تمرین های ذهنی مثل فکر کردن به اهدافتان آمیخته به درس کنید تا راحت تر به سوی درس بازگردید، اما سعی کنید هر دو هفته یک بار یک روز کاملا خاموش برای خود قرار دهید و آن روز فقط استراحت کنید،پس از مطالعه های طولانی مدت نیز یک روز استراحت کامل میتواند برای شما مفید باشد
خلاصه مطلب آنکه اگر شیوه استفاده از استراحت را خوب بلد باشید میتوانید با کیفیت بهتری کارهارا انجام دهید،در کارگاه پسران نیز راجب خواب صحبت کردم پیشنهاد میکنم آن را نیز گوش دهید

دانلود فایل صوتی کارگاه مشاوره پسران استاد گلی


امروز یک کارگاه فوق العاده برای پسران داشتم،کارگاهی که در آن مباحث بسیار جذابی مطرح شد، از چگونه و چطور خوابیدن گرفته تا کنترل استرس و اضطراب و ترک تلگرام! همانطور که در کارگاه ها و کلاس های متعدد هم گفتم موفقیت در کنکور رمز عجیب و غریب و خاصی ندارد، اگر تلاشگر باشید در کنکور نتیجه ای عالی خواهید گرفت اگر نه نمیتوانید نتیجه بگیرید،اگر درگیر حاشیه ها و مسائل غیر مرتبط با درس خواندن شوید شانس موفقیت شما خیلی کم خواهد شد،اما اگر تمرکز کنید روی هدف خود و عالی و فوق العاده درس بخوانید نتیجه خوبی هم خواهید گرفت

در کارگاه امروز 10 سوال مهم را با هم بررسی کردیم،10 سوالی که در ذهن هر داوطلب کنکوری از ابتدا شکل گرفته،سعی میکنیم با پاسخگویی به این سوالات ذهن شمارا برای موفقیت در کنکور شفاف تر کنیم، و کاری کنیم که شما با وضوح بیشتری اهداف خود را ببینید،بدانید چگونه عمل کنید تا به نتیجه مناسب برسید،چگونه درس بخوانید،چگونه فکر بکنید و چگونه رفتار بکنید

کارگاه امروز یکی از بهترین کارگاه هایی بود که تا بدین روز برگزار کرده بودم پیشنهاد میکنم فایل صوتی و پاور پوینت آن را از دست ندهید،در ضمن در پایین همین پست یک پیشنهاد فوق العاده برای شما دارم میتوانید تا انتهای شنبه شب با 50 هزار تومان تخفیف مشاوره های ماهیانه را ثبت نام کنید


برای دانلود فایل صوتی کلاس کلیک کنید


برای دانلود فایل پاور پوینت کلاس کلیک کنید



بازدید کنندگان این پست میتوانند تا انتهای شنبه شب از طریق لینک زیر با 50 هزار تومان تخفیف مشاوره های ماهیانه را ثبت نام کنند


در قسمت انتخاب با طرح، طرح با تخفیف را انتخاب کنید


فایل صوتی رایگان، تکنیک های ایجاد انگیزش در دانش آموزان


حسن گلی انسان شناس و مشاور تحصیلی


براستی چه چیزی باعث تولید انگیزه در ما میشود؟ انگیزه یک احساس و یک حالت روحی روانی درونی است که مارا برای انجام کارها ترغیب میکند،در واقع دانش آموز با انگیزه به دانش آموزی میگوییم که بدون اینکه کسی بگوید برو درست را بخوان! یا بدون اینکه کسی پیگیرش باشد به صورت عالی مطالعه کند، آیا بعضی اوقات شده که دیگر احساس انرژی ای برای درس خواندن و خوب مطالعه کردن نداشته باشید؟ شاید دنبال مسکن های چند ساعته مثل کلیپ های انگیزشی و حرف زدن با دیگران رفته باشید، اما امروز میخواهیم مهم ترین قانون برای ایجاد انگیزه را با هم بررسی کنیم، قانونی که مسلم ترین قانون و مهم ترین قانون برای ایجاد انگیزه میباشد، اگر این قانون مهم روان شناسی را به کار بگیرید دیگر نیازی به این ندارید که از جاهای جانبی کسب انگیزه بکنید، من با مطالعه ده ها کتاب در زمینه روان شناسی و تعامل با ده ها هزار دانش آموز این قانون را مهم ترین قانون ایجاد انگیزه یافتم و میخواهم امروز در این فایل صوتی این قانون را برای شما دانش آموزان عزیزم شرح بدهم


برای دانلود فایل صوتی کافیست اینجا کلیک کنید



اطلاعیه برگزاری کارگاه مشاوره ای استاد گلی


کارگاه مشاوره پسران با عنوان ۱۰ سوال مهم از مشاور کنکور پنج شنبه همین هفته از ساعت ۱۷ تا ۱۸.۳۰ برگزار خواهد شد

نشانی: خیابان دکتر شریعتی،روبه روی خیابان دولت،خیابان امامزاده ،فرهنگسرای آفتاب،کارگاه مشاوره ای استاد گلی


دانش آموزانی که قصد ثبت نام در مشاوره رو دارند و راهنمایی میخوان از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۸ الی ۲۲ با دستیار من خانم دکتر احمدی تماس بگیرند و ثبت نامشونو انجام بدن

شماره تماس و تلگرام

 09211017939


دفتر مشاوره استاد گلی

روبروی متروی توحید،خیابان نواب،نبش کوچه یوسفیان،طبقه دوم بالای بانک رفاه کارگران،واحد 3

شماره تلفن دفتر: 02166597154

عزیزان برای مراجعه حضوری از قبل هماهنگ کنید

چرا ترازمان کم میشود؟چگونه ترازمان را بالاتر ببریم؟

چرا تراز شما در آزمون های آزمایشی کم میشود؟شاید برایتان اتفاق افتاده بعد از اینکه کلی برای یک آزمون زحمت کشیدید با دیدن کارنامه خودتان تعجب کردید و شاید فکر کردید این کارنامه من نیست! در این فایل ویدئویی با هم دلایل کم شدن تراز رو بررسی میکنیم،در ضمن چند مهارت مهم رو هم با هم بررسی میکنیم تا بتونیم تراز خودمون رو یک جهش بسیار عالی بدیم،میتونید با به دست آوردن مهارت هایی تراز خودتون رو بسیار بالاتر ببرید،نگران نباشید در حال حاضر در هر سطحی باشید فقط کافی است کمی تلاش،زحمت و این تکنیک هارا در کار خود دخالت دهید تا به موفقیت های بزرگ در آزمون های آزمایشی برسید


برای مشاهده روی عکس زیر کلیک کنید


برای دانلود فایل صوتی این ویدئو کلیک کنید



۸

مبانی تمرکز



مبانی تمرکز

اولین نکته ای که باید بدونیم اینه که برای یک مطالعه خوب واقعا تمرکز نیاز داریم ،در انجام هر کاری باید تمرکز داشته باشیم خب این که نکته تکراریه، اصولا کاری رو با کیفیت انجام بدیم باید تمرکز داشته باشیم.

یکسری اصولی هست که برای تمرکز باید رعایت کنیم:

اولین اصل تمرکز شرطی شدن در محیط مطالعه هستش، وقتی ذهن ما عادت کنه بارها و بارها یک کار را در یک زمان و در یک جای مشخصی انجام بده به اصطلاح توی روانشناسی هم هست ذهن شرطی میشه، ما اگر ذهن را در یک محیط خاص شرطی بکنیم و فقط عادت مطالعه رو اونجا داشته باشیم ذهن ما بسیار میتونه  به وظایفش عمل بکنه، بنابراین دانش آموزانی که مثلا یک بار توی اتاق مطالعه می کنند یکبار توی پذیرایی مطالعه می کنند یه بار توی آشپزخونه مطالعه می کنند این دانش آموزان نمی تونند توفیقی توی تمرکز داشته باشند، ما اگه بخوایم توی مطالعه تمرکز بسیار خوبی داشته باشیم باید و باید در یک محیطی مطالعه بکنیم که این محیط یک زمان و جای خاص باشه یعنی ما فقط در محیط مطالعه ، مطالعه می کنیم یعنی یه جایی رو انتخاب می کنیم مثلا یه جایی از اتاق بعد همیشه اونجا مطالعه می کنیم اینطوری ذهن شرطی میشه و اونجا عادت به مطالعه می کنه .

 نکته دیگه اینه که در اونجا فقط مطالعه کنید ببینید وقتی ذهن در یک زمان و مکان مطالعه هستش بیاد گوشیشو چک کنه بیاد ناهار بخوره  و کارهای دیگه ای انجام بده دفعه بعدی که پشت اون میز میشینه به نوعی میتونه تمرکزش به سمت کارهای دیگه هم بره بنابراین ما باید در یک محیط خاص فقط کار خاص رو انجام بدیم ودر اون محیطی  که قصد داریم برای مطالعه انتخاب کنیم به هیچ وجه کار دیگه ای نباید انجام بدیم چونکه ذهن ما تمرکزش می ره سراغ کارهای دیگه حتی وقتی تمرکزمون بهم خورد خوبه که از جای مطالعه پاشیم و بریم جای دیگه به اون موضوع فکر بکنیم نه در پشت میز مطالعه .

بحث بعدی: در واقع مطالعه به محض نشستن پشت میز هستش ببینید این توی بحث شرطی شدن هم مطرح می شه خیلی از دانش آموزان وقتی می خوان مطالعه بکنند پشت میز می شینند گوشی شون رو چک می کنند مداد جمع می کنن حالا چن تا پیامک می فرستند ولی خب خیلی دیر مطالعه رو شروع می کنن و این تاثیر خیلی بدی روی مطالعه ی ما داره اگه بخوایم یه مطالعه خوبی داشته باشیم باید به محض اینکه پشت میز نشستیم مطالعه رو شروع کنیم و پشت میز همونطوری که گفتم شرطی باشه و فقط جای مطالعه کردن باشه.

بحث بعدی اینه که همه ابزارها و لوازم رو در کنار خود داشته باشیم ببینید این توی بحث مدیریت زمان هم مطرح می شه ما اگه هر روز یک ربع صرف گشتن دنبال خودکار و مداد و کتابها بکنیم اگه این عدد رو در 4 ماه باقی مانده ضرب بکنیم میشه صدها ساعت و این خب صدها ساعت مسلما به دانش آموز آسیب میرسونه دانش آموزی که این وقت رو صرف درس خوندن بکنه بسیار موفق تره.

بنابراین قبل اینکه پروسه مطالعه رو شروع کنیم باید تمام کتابها تمام مداد و خودکارها وتمام لوازم درسی رو باید کنار خودمون داشته باشیم که گشتن دنبال اونها در مطالعه نه وقفه ایجاد بکنه نه تمرکز ما رو بهم بزنه به محض اینکه پشت میز مطالعه نشستیم به نوعی در واقع مطالعه بکنیم .

بحث بعدی اضطراب ، افسردگی هستش ببینید اصولا" خیلی وقتایی که دانش آموز نمی تونه تمرکز بکنه حاصل ذهن و مریضی بدن خودش هستش

ما اگه یک درد رو در بدن خودمون داشته باشیم بسیار سخت می تونیم تمرکز بکنیم پس بنابراین باید افسردگی که ما باید روش کار کنیم بعد اضطراب مخصوصا" بیماریهای دیگه که بایداز بین ببریم اصولا" یک ذهن سالم در یک بدن سالم وجود داره وقتی ما پشت میز مطالعه میشینیم و میخواییم که متمرکز بشیم باید تن سالمی داشته باشیم.

حالا توی بحث تمرکز ورزش هم به سراغ ما می آید یعنی یک دانش آموزانی که فعالیت بدنی داشته باشه نه اضطراب داره و نه توی تمرکز دچارمشکل می شه چرا که خود ورزش هم تمرکز بسیار زیادی می طلبه بنابراین به دانش آموزان توصیه می کنیم که حتما" یه بخشی رواختصاص بدن به فعالیت های بدنی

یه وقتی رو اختصاص بدن به ورزش کردن تا این روی پروسه هم خواب و تمرکزشون تاثیر بسیار مثبت بتونه بزاره

بحث بعدی سرعت مطالعه هست ما یه اشتباهی که بینمون وجود داره فکر می کنیم هر چقدر کندتر بخونیم بهتر می فهمیم اگه واقعا رانندگی کرده داشته باشیم میدونیم ما وقتی سرعتمون زیادتر است حواسمون بیشتربه جاده است  

بنابراین باید توی مطالعه سرعت داشته باشیم البته نباید با سرسری مطالعه کردن اشتباه بگیریم

مورد بعدی که ممکنه تمرکز دانش آموز رو بهم بزنه شرطی شده بیش از حد محیط مطالعه است ما این حالت رو تجربه کردیم وقتی که یک جایی مثلا به صورت یک ماه دو ماه مداوم درس میخونیم دیگه نمیتونیم اونجا درس بخونیم به این حالت میگن فرسایش مطالعاتی

فرسایش مطالعاتی به حالتی از ذهن اطلاق میشه که انگار درهای ذهن بسته شده و دانش آموز نمی تونه هیچ چیز جدیدی رو بخونه وفوکوس بکنه بنابراین راه از بین بردن فرسایش مطالعاتی اینه که ما حال و هوای محیط مطالعه رو عوض کنیم وقتی که دانش آموز نمی تونه در اتاق خودش تمرکز داشته باشه میتونیم برای یک الی دو هفته اون وبفرستیم کتابخانه یا اگرتوی کتابخونه دیگه نمیتونه تمرکز داشته باشه می تونیم اونو بفرستیم به خونه و دانش آموز توی خونه تمرکز خوبی داشته باشه.

بحث بعدی ورودی های ذهن هستش که ذهن پر از اطلاعات و پر از اضطراب باشه نمیتونه تمرکز بکنه ما برای تمرکز کردن تا حد زیادی  باید ذهن خودمان را پاک نگه داریم از جر و بحث کردن با دیگران از کارهایی که اغتشاش ذهنی به وجود میارن دوری کنیم و کلا دعوا رو بزاریم کنار

 مورد بعدی برای تمرکز درگیر شدن هنگام مطالعه هست ببینید ما با مطلب و متن باید درگیر بشیم ما از دور نمیتونیم بشینیم نگاه کنیم ما نمیتونیم پشت میز بشینیم با چشم ریاضی بخونیم ، زیست شناسی بخونیم باید و باید ما درگیر بشیم زیر نکات مهم خط بکشیم حاشیه نویسی بکنیم خلاصه نویسی بکنیم بیایم با متن و text درگیر بشیم

بحث بعدی داشتن ارزیابی هنگام مطالعه هست اگر یک معلم به دانش آموزانش بگه که من بعداز مطالعه و تدریس این درس را از شما خواهم پرسید به نسبت معلمی که بعد تدریس سوالی نمیپرسه مطمئنا" تمرکز دانش آموز بسیار بسیار بالاتر است وقتی که یک دانش آموز به خودش بگه بعد این که درس رو بخونم مطمئنا" از خودم ارزیابی خواهم داشت این دانش آموز مطمئنا" به نوعی تمرکزش زیاد خواهد بودچرا که خودش ارزیابی خواهد داشت  

بحث دیگه راجع به تمرکز ما به مبحث علاقه داشته باشیم اصولا وقتی به یه کتابی یا یه مبحثی علاقه داریم از اون جدا نمیشیم و روی اون کاملا تمرکز میکنیم  دانش آموز باید به درس مورد نظر علاقه داشته باشه حالا علاقه مند نیست چه راههایی برای علاقه مند شدن هست

راه علاقه مند شدن در مورد فواید و ویژگی های اون درس search  بکنه و راجع بهش صحبت بکنه  کلا خودش رو به نوعی در واقع به درس علاقه مند کنه و این میتونه روی دانش آموز تاثیر مثب و خوبی داشته باشه.

فاطمه احمدی روانشناس و مشاور تحصیلی،دستیار مشاور استاد گلی

۲

هوش هیجانی چیست



هوش هیجانی چیست و چطور باید آنرا کنترل نماییم؟هوش عاطفی، هوش احساسی یا هوش هیجانی (به انگلیسی: Emotional intelligence | EQ) شامل شناخت و کنترل عواطف و هیجان‌های خود است. به عبارت دیگر، شخصی که EQ بالایی دارد، سه مؤلفهٔ هیجان‌ها را به طور موفقیت آمیزی با یکدیگر تلفیق می‌کند: مؤلفهٔ شناختی، مؤلفهٔ فیزیولوژیکی و مؤلفهٔ رفتاری. متونِ علم مدیریت بر این باورند که رهبران و مدیران، با هوش‌های هیجانیِ بالاتر، توان بیشتری برای هدایتِ سازمانِ تحت کنترل‌شان دارند. یافته‌های جدید نشان می‌دهد کارکنانی که دارای وجدان کاری و احساس وظیفه شناسی بالایی هستند، اما فاقدِ هوش هیجانی و اجتماعی اند، در مقایسه با کارکنان مشابهی که از هوش هیجانی بالایی برخوردارند، عملکرد ضعیف تری دارند.[۱] از مقالاتِ پژوهشی برخی دانشمندان این اینگونه بر می‌آید که، کسانی که از هوش هیجانی برخوردارند می‌توانند عواطف خود و دیگران را کنترل کرده، بینِ پیامدهای مثبت و منفی عواطف تمایز گذارند و از اطلاعاتِ عاطفی برای راهنمایی فرایندِ تفکر و اقدامات شخصی استفاده کنند. هوش هیجانی، اصطلاحِ فراگیری است که مجموعهٔ گسترده‌ای از مهارت‌ها و خصوصیات فردی را در برگرفته و به طور معمول به آن دسته مهارت‌های درون فردی و بین فردی گفته می‌شود که فراتر از دایرهٔ مشخصی از دانش‌های پیشین، چون بهرهٔ هوشی و مهارت‌های فنی یا حرفه‌ای است.

احمد بهرامی(دانشجوی رشته دارو سازی دانشگاه شهید بهشتی)

دستیار مشاور استاد گلی

انواع یادگیری



یادگیری فرایند چند مرحله ای است که طی آن مفاهیم یک موضوع را درک میکنیم. یادگیری شامل جمع آوری، سازماندهی و تحلیل اطلاعات پیرامون یک موضوع است. یادگیری برای کنکور تنها با خواندن به طور تصادفی به دست نمی آید. یادگیری قاعده و قانون ، ترتیب و سبک دارد لازم است آن ها را بشناسیم تا بتوانیم بهتر از آنها استفاده کنیم. 

انواع سبک های یادگیری

هر فردی برای یادگرفتن از سبکی خاص یا تلفیقی از چند سبک استفاده می کند. ما هم باید بدانیم سبک یادگیری ما کدام است. بر این اساس افرادی که:

سبک دیداری دارند مطالب را بیشتر از طریق نمودار، شکل و عمدتا از راه خواندن یاد می گیرند.

سبک شنیداری دارند، اطلاعات و نکات مطالب را بیش تر از طریق شنیدن به دست می آوردند.

سبک متوالی دارند، مطالب را در چند مرحله و به طور تدریجی و پلکانی می آموزند.

سبک انفرادی دارند، تمایلی به کار گروهی ندارند، آن ها دوست دارند به طور انفرادی درس بخوانند.

سبک فعال دارند، مطالب را بیش تر از طریق بحث با دیگران و به صورت گروهی یاد می گیرند.

سبک شهودی دارند، مطالب را از طریق تحلیل و کشف رابطه ی بین موضوعات درسی می آموزند.

سبک تصادفی دارند، یادگیری آن ها نظم و ترتیب خاصی ندارد.

این ها مهمترین سبک های یادگیری هستند.


احمد بهرامی هستم.دانشجوی دارو سازی شهید بهشتی و دستیار مشاور استاد گلی

۵

شاگرد حضوری استاد گلی که در طی یک ازمون از تراز ۶۲۰۰ به تراز ۶۹۵۰ رسید

وقتی ترازتان از یک حدی بالاتر میرود رشد تراز خیلی سخت میشود،اما آقای  مهدی عیوضی کار خاصی انجام داده او با تلاش و پشتکار مداوم توانسته به صورت باور نکردنی از تراز ۶۲۰۰ به تراز ۶۹۵۰ برسد،جالب است بدانید مهدی چند روز در بیمارستان هم بستری بوده و سرما خوردگی سختی را تحمل کرده،مهدی شاگرد خصوصی حضوری استاد گلی است که برای تراز های بالاتر تلاش میکند،مهدی دانش آموز آموزشگاه هدف و شاگرد اساتیدی مانند آقای عمارلو و مصلایی نیز هست

برای مشاهده کارنامه آزمون ۲۳ مهر مهدی کلیک کنید

برای مشاهده آزمون ۷ آبان مهدی کلیک کنید

وقتی کسی میتواند با تلاش و پشتکار با وجود کمی کسالت به این تراز عالی در طی فقط یک آزمون برسد شما چرا نتوانید؟

۸

اصول اولیه خلاصه نویسی


به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

اصول اولیه خلاصه نویسی


کسی که زیستشو توی کنکور ، نود درصد زد ، زیست شناسی رو در سی صفحه خلاصه کرده بود و خونده بود … دوستم با هشت صفحه خلاصه ، فلسفه و منطقه هجده گرفت ! اینها گوشه ای از تاثیر بی نظیر خلاصه نویسی توی موفقیت های تحصیلی ما هستند . خلاصه نویسی هر درس با درس دیگه فرق می کنه و توی شیوه های مطالعه هر درس، نحوه خلاصه نویسی اون درس رو توضیح می دیم و الان مقدمات خلاصه نویسی رو بررسی می کنیم

**همزمان با متن پیش نرو !

اگه بخواید همزمان با متن پیش برید و خلاصه نویسی کنید ،باید بگیم شما دارید یک کپی از کتاب رو به صورت دست نویس تهیه می کنید !! … خلاصه نویسی باید بعد از خوندن دقیق و عمیق مطلب تهیه شه تا بفهمیم کدوم قسمت ها مهم هست و کدوماش می تونه حذف شه … خلاصه نویسی خوب یعنی خلاصه ترین حالت ممکن که حداکثر مطالب اون فصل رو یادمون بیاره

**حذف کلمات ربط دهنده

علاوه بر کلمات بیخود متن ، کلمات ربط دهنده هم می تونن با استفاده از علائم حذف شن مثلا به جای در نتیجه از فلش استفاده کنیم … یا مثلا قید های زیست رو اینطوری بهتر یاد بگیریم … توی کتاب می خونیم بیشتر آنزیم ها پروتئینی هستند … خلاصه نویسی می کنیم : آنزیم های پروتئینی>آنزیم های غیر پروتئینی

**درس های محاسباتی

خلاصه نویسی این درس ها به مراتب از درس های حفظی راحت تره ، چون با چند فرمول میشه اکثر مسائل کره زمین رو حل کرد! اما برای این درس ها باید دفتر تیپ بندی تهیه کنید یا وقتی سوال با تیپ جدید می بینید کنارش علامت بزنید . این باعث میشه یک دفتر داشته باشید که همه سوالای دنیا به همراه راه حلش توش باشه و اگه سوالی اومد شما کافی باشه جایگذاری انجام بدی!

**نمودار و جدول

اصلا یکی از هدف های خلاصه نویسی درک بهتر و حفظ بهتر متن هست … اگه مطالب اون متن های تو در تو رو نموداری کنیم یا توی جدول بنویسیم خیلی راحت تر می تونیم ازشون استفاده کنیم .

جذاب باش

از کاغذ های سیاه سفید کتاب فاصله بگیر . خلاصه نویسی هاتو حداقل با دو رنگ مختلف روی برگه های آچهار رنگی بنویس … بزار از کاری که می کنی لذت ببری ! دور و برتو با خلاصه نویسی های مهم مثل جدولای شیمی پر کن و سعی کن توی دنیای کنکور غرق شی!

**یه مرجع درست کن

وقتی تست حل می کنی و به نکته جدید برمی خوری اون نکته رو وارد خلاصه نویسیت کن تا خلاصه نویسیت بشه یکی از مهم ترین منابع کنکوریت!

**به نوشته هات اعتماد داشته باش!

بعضی ها به خصوص توی درس زیست دوست دارن خلاصه هاشون از کتابم کامل تر باشه ! یادتون باشه خلاصه نویسی بعد از فهمیدن متن کامل درس انجام میشه و مال مرور و خوندن سریع درس هست ، خلاصه نویسی حداکثر مطالب رو با حداقل زمان یادتون میاره … توی اون زمان شاید بتونید یک درس زیست رو خوب بخونید ولی اینطوری یک کتاب رو هم می تونید بخونید!



پیروز باشید!

احمد بهرامی،دانشجوی داروسازی شهید بهشتی،علاقه مند به مشاوره تحصیلی ودستیار مشاور استاد گلی

< <

تصویر ثابت